AUKERAK | MEHATXUAK |
- Ikastolak finkatuta daude ekonomikoki eta ikasle kopuru |
- Aurrerapausorik ikusi ezean, hainbat jende desa-nimatu eta desmotibatu daiteke. |
- Pixkanaka gero eta gazte gehiago euskaldun aterako dira. |
- Egoera politikoak ez du laguntzen, eta baliteke euska-raren kontrako jarrerak indar handiagoa hartzea. |
- Hainbat udaletxetan jarrera irekia dute euskaren aurrean eta udal mailan aurrerapauso eta iniziatiba berriak egin daitezke. |
- Euskara gazteen artean balio sinboliko hutsa duen zerbait asumitua bihur daiteke. |
- Kuadrillan ere jarrera irekia dute eta zerbait egin daiteke. |
- Ikastoletan euskara ikasi duten gazte askok denbo-rarekin gehiena ahaztu egingo dute. |
- Berberana aldizkarian eta irratian ere jarrera ona dute, beraz euskararen presentzia areagotu daiteke. |
- Gizartean dauden joerek kontsumo aisialdira bultza-tzen dituzte gazteak, gero eta jarrera indibidualis-tagoak agertuz. Ez dago ia asoziazionismorik. |
- Gizarteko hainbat sektoretan aurrerapauso handiak egin daitezke: instituzioetan, denda, taberna, kultura elkarte, kirol talde, enpresetan, aisialdian... |
- Administrazioak orokorrean ez du betetzen dagokio-na eta ez dute inolako euskararen plangintzarik. |
- Guraso gazteak, haurrekiko transmisioa euskaraz egitera animatu. |
- Haur asko daude oraindik euskaraz ia ezer ez dakite-nak. |
- Azken 25 urteetan ikastoletatik pasatu duten masa soziala. |
- Hezkuntzak ez du bermatzen euskararen ezagutza eta erabilera. |
- Azken urteetan euskaltegitik pasatu den jende guztia. |
- Enpresetan euskara sartzeari ez zaio inolako errentagarritasunik ikusten. |
- Laster izango dira ikastoletatik irtendako lehenengo gurasoak. |
- Euskara ez da behar hemen bizitzeko. |
- Euskararen kontrako jarrerak ere badaude. |
|
- Askok diskriminatoriotzat jotzen dute euskara hutsez jardutea. |
|
- Euskara ez da lehentasunezkoa euskalgintzaz aparte-ko talde eta abarrentzat. |
|
- Gizartea ez da kontziente euskararen egoera larriaz. |
|
- UNESCOk euskara desagertzeko zorian dagoela dio.Eusko Jaurlaritzak egindako aurrikuspen baikorre-nean EAEn 2050ean, %45 izango gara euskaldun. |
|
- Gazteen aisialdia Errioxan (Logroñon edo Najeran). |
|
- Eskualdeko herrien sakabanaketak logistika arazoak sortzen ditu edozer antolatzeko eta hizkuntza komu-nitateak sortzeko. |
INDARGUNEAK | AHULEZIAK |
Ezagutza-erabilera | |
- Euskararen ezagutzan aurrerapen handia azken 20 urteetan |
- Erabileran aurrerapauso nabarmenik ez da eman. |
- Hezkuntzan, Lapueblan, Lantziegon, Samaniegon, Mañuetan, Eskuernagan eta Bilarren ia ume guztiak D ereduan, besteetan kopuru igotzen B eredurantz. |
- Ikasle askok ez dute gaitasun nahikorik lasai eta gustora euskaraz hitz egiteko. |
- Euskaltegietan gazte eta heldu kopuru garrantzitsuak ikasi eta ikasten du euskara, eta batzuk euskaldun bihurtu dira. |
- Eskoletan ikasten duten haurrak DBH edo Batxilergora joaten direnean, A ereduan bukatzen dute. |
- Euskara Elkarte bat 15 urte bete dituena. |
- Hiztun komunitate edo sare gutxi sortu dira, batez ere gazteen artean (euskaraz hitzegiten duten gazte kuadrilak falta dira). |
- Aisialdiko bi esperientzia positibo: Topalekua Lapueblan eta udaleku irekiak zenbait herritan. |
- Ez dago lanbide heziketa eskaintzarik euskaraz. |
- Ttiki Ttakak urtean zehar euskarazko zenbait kultur ekitaldi antolatzen ditu. |
- Eskualdeko kirol eta kultur eskaintza erdalduna. |
- EITB eskualdean ere hartzen da. |
- A eta D ereduak eskainita haurrak erdibana Oionen (D eredua gailenduko zela ematen bazuen ere). Haz-kuntzarik eza. |
- Eskualdeko jende askok parte hartu du modu batera edo bestera euskara aurrera ateratzen. |
- Haurrek ez dute helduen erreferentziarik. Gurasoek beraiei euskaraz egin arren, euren arteko hizkuntza gaztelera da, ondorioz, haurrek balioa gaztelerari ematen diote. |
- Euskaldundu diren heldu askok, haurrekiko transmisioa euskaraz gauzatu dute. |
|
- Euskaltegi eta ikastolen arteko koordinazioa. |
|
- Eskuernagan Euskara Elkarte bat. | |
Jarrera soziala-instituzionala | |
- Euskararekiko jarrera negatibo gutxi herri gehienetan eta askok plus bat bezala hartzen dute. |
- Euskararen aldeko lan zama gehiena gutxi batzuek asko emanda egiten da. |
- Herri gehienetako kaleen izenak eta festetako egita-rauak elebidunak. |
- Komertzioak eta tabernak erdaldunak erabat. |
- Nahiz eta gurasoek euskaraz ez jakin, umeak D ere-duan matrikulatzen dituzte. |
- Euskararen erabilera sustatzeko ez dago ez plangintzarik ez eta baliabide ekonomikorik. |
- Arabar Errioxan euskararen baliagarritasun falta, maila sinbolikoan bakarrik gelditu da. |
|
- Eskualdeko instituzioetan, euskararen presentzia oso baxua eta ez da euskararen agerpenik zaintzen. |
|
- Gizarteko alorrik esanguratsuenetan, euskararen presentzia eskasa. Publikoetan: turismo bulego, udaletxe... Pribatuetan: taberna, denda, kirola, erlijioa... |
|
- Gazteek ez dute aisialdirako euskarazko eskaintzarik. |
|
Produkzioa |
|
- Ttiki-ttaka aldizkaria. |
- Berberana aldizkarian eta Arabar Errioxa irratian euskarak ia ez du lekurik. |
- Herri gehienetan ez dago aukerarik euskal prentsa, aldizkari, liburu edo musikarik erosteko. |